Tippek és trükkök
Mi az a varázslópárbaj?
A varázslópárbaj a Pottermore egyik extra szolgáltatása, ez az a hely, ahol kihívhatsz másokat és összemérheted velük tudásodat. Semmi másra nincs szükséged, csak egy kis kézügyességre.
Kikkel küzdjek meg?
A jól összerakott rendszernek köszönhetően akárkivel megküzdhetsz, azonban ha szeretnéd támogatni saját házadat, olyat kell kihívnod párbajra, aki nem a te házadból való.
Hol találom a varázslópárbajt?
Pottermore-on belül a Spells menüpont alatt a Wizard's Duel feliratra kattintva találod a kihívó központot.
Hogyan hívhatok ki másokat?
A Wizard's Duel részt négy részre lehet elkülöníteni. A Your Duels címszó alatt azokat a párbajaidat láthatod, amelyeket már lejátszottal, amelyekre épp vársz illetve amelyek épp rád várnak. A Challenge A Friend részben olyanokat hívhatsz ki, akiket te korábban már felvettél a barátlistára. A Challenge A House résznél azt a három házat találod meg, amelyeknek értelemszerűen nem vagy tagja, így ezek valamelyikére kattintva olyan ellenfelet hívhatsz ki, aki ellen nyerve pontot is szerezhetsz. Közvetlen alatta láthatod saját házadat, mint Practise Against Your House, avagy ahol gyakorolhatod, fejlesztheted ügyességedet anélkül, hogy pontot szereznél vagy adnál ellenfelednek.
Milyen varázsigéket használhatok?
Tízféle varázsigét alkalmazhatsz (egyenlőre), melyek három különböző könyvben bukkannak fel. Az alábbi táblázat a már elérhető és használható varázsigéket foglalja össze. Megtalálod a varázslat általános megnevezését, a varázsige nevét, azt hogy milyen hatást érhetsz el vele, hogy hány betűn kell alkalmaznod a párbaj során és a könyvet, hogy melyikben található meg író nevével ellátva:
(némelyik elnevezés saját ötlet, mert nem találtam magyar megfelelőt rá. Ha esetleg jobb is eszedbe jut rájuk, akkor oszd meg velünk és lehetséges, hogy majd átírom)
Mit jelent a betűk száma?
A kiválasztott varázsige néhány betűje jelenik meg előtted, amelyen minél ügyesebben végig kell menni, ahhoz, hogy valakit megtámadj vagy visszatámadj. Minél több betűn és minél kacifántosabb útvonalon kell végig menni, annál könnyebben szerzel pontot. Ez azt jelenti, hogy gyakran praktikusabb lehet egy nehezebb varázslatot kiválasztani, mert könnyen több pontot szerezhetsz egy kis bénázással, mintha egy sokkal egyszerűbb felépítésű átokkal támadsz az ellenfeledre. A maximálisan elérhető értékek nem egyformák!
Hogyan érhetek el több pontot ellenfelemnél?
Ha te vagy a kihívó, célszerű egy olyan varázslatot választani, amelyet a legstabilabban tudsz végrehajtani. Ha te vagy a kihívott, akkor láthatod ellenfeled mivel támadott rád és ahhoz képest kellene olyan varázslatot kiválasztanod, amellyel több pontot szerezhetsz.
Mi a technikája?
Kétféle módszert alkalmazhatsz:
¤ Egyrészt végrehajthatod egér segítségével. Ha ezt a módszert választod, akkor az egeret a megadott sorrendben végig kell vinni a betűkön, úgy hogy mindegyikre rákattintasz a megfelelő pillanatban (amikor odaér a csík). A kattintást követően fénykarika jelenik meg az aktuális betű körül. Legyen minél nagyobb sugarú, ugyanis az annál több pontot jelent neked. Vigyázz, mert a fénykarika egyre kisebb sugárban villog előtted, s ha nem mész tovább, akkor a kör eltűnik, a betűk lehullanak és a varázsigét nem tudtad megfelelően alkalmazni!
¤ A másik módszer a fentihez hasonló céllal rendelkezik, csak ezt a billentyűüzeten viheted véghez. A megadott betűket kell megnyomni az előtted fekvő klaviatúrán, így ha például P betűvel kezdődik az ige, akkor az első P nyomásnál megjelenik a kör, a második P nyomásnál elindul a csík a következő betűhöz. Azonban a következő karikát már az ott szereplő betűvel kell aktiválnod, és így tovább. Fontos, hogy az első és egyben legnagyobb sugarú körnél nyomd meg a betűt.
Hogyan tudom gyakorolni őket?
Mint fentebb a táblázatban láthatjátok, erre is van lehetőség. A felső menü részlegnél a Spells feliratra kattintva automatikusan berak téged a varázsigékhez. Bal oldalt megtalálod a három könyvet, amelyből a varázslatok származnak. Az egyiket kiválasztva megtalálod a listát a legjobb átkokról és bűbájokról, s ezek közül egyet kiválasztva a Practise gombra kattintva gyakorolhatod a technikáját. Ha élesben szeretnéd próbára tenni tudásodat, akkor érdemes a saját házadból ellenfelet választani, mert így tét nélkül megy a játék, de mégis tapasztalatot szerezhetsz.
Mennyit szerzek a házamnak, ha nyerek?
Ha nyersz 5 pontot kapsz, ha vesztesz, ellenfeled kap 5 pontot, ha döntetlen, akkor egyikőtök sem kap jutalmat.
Miért nem játszok még?
Nem tudom... ha minden érthető, akkor irány párbajozni! |